Google

fredag 7 december 2012

På bibblan

Nu är jag och värmer mig på biblioteket. Ska låna en bok för skolan och så passar jag på att njuta av lugnet i biblioteket. Marcus är på något möte och slutar snart så då snålar jag med mig skjuts hem. Det är så skönt att sitta här på biblioteket bland alla böcker och människor. Där jag sitter nu är det ganska mycket ljud och människor men min "datortid" går ut om cirkus 10 minuter så då ska jag sätta mig i någon soffa, dra av mig skorna och läsa lite.

Vi ska läsa Morgan Allings bok i skolan över jul och sedan ha ett litteraturseminarium om det så jag tänkte att jag lånar den nu. På det viset hinner jag läsa ut den innan jul och hinner komma på lite frågor och bearbeta boken lite. Duktig jag känner mig som (för första gången) är i tid och till och med tänker framåååt med skolarbeten. Är överlycklig att jag är ikapp med alla mina arbeten så nu ska jag se till att fortsätta så. Så man slipper ångesten med att inte vara klar och den som är sist. Det suger åsneballe kan jag tala om för er!

Nej men nu ska jag använda mina sista 6 minuter till något mer kreativt (facebook) och sedan leta upp en soffa. Eftersom jag inte har någon iPhone nu så kan jag bara gå in på facebook på kvällarna, vilket är rätt skönt på ett sätt. Men passar på nu haha.






Har ni sett min fina bakgrundsbild här på bloggen? Det är ett kort jag själv har tagit bara 2 minuters promenad ifrån oss där hemma. Det är super fint när man går genom skogen och kommer ut alldeles vid vattnet. Var nära på att skriva havet... Bara för att det är så stort känns det som havet...!


Lillängsvägen

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar