Google

lördag 8 december 2012

Dagens kaos

Åkte till biblioteket förut och utnyttjade deras skrivare. Skrev ut typ 9 papper för 9:-, inte så farligt egentligen. Blir dyrare i längden istället för att fylla på våra patroner men just nu får det funka. På vägen hem mötte vi sedan 3 st galningar som förmodligen inte borde ha körkort på vintern.

Jag förstår att folk kan ha bråttom till saker, händer ju alla? Men att ha så bråttom att man gör oansvarsfulla saker som utsätter andra för fara är helt oförståeligt. Så bråttom får man faktiskt inte ha!
T.ex. var det en volvo som körde om oss där det är en sån där "2 till en fil", han körde nästan längst fram och tryckte sig sedan in där. Det var typ två bilar inklusive volvon själv som var tvungen att bromsa. Senare lite längre fram på vägen kör samma dåre om TRE bilar i en kurva. Visserligen en någorlunda bred väg, men det kom en bil från motsatt riktning som fick mig att skrika: " DE KOMMER KROCKA!". Som tur var gjorde de inte det eftersom de andra tre bilarna hann och bromsa och svänga ut så idioten kunde komma in. Så snart vi var ute ur kurvan och kunde se igen så var han borta? Han hade alltså dragit på så fort att vi inte ens kunde se honom längre? Okej att köra vårdslöst och göra en miss bedömning men det kan bli dyrt att göra miss bedömningar på det här väglaget! Hade det varit sommar hade jag nog inte reagerat på samma sätt som jag gjorde då, eftersom då hade de andra bilarna haft mer plats att svänga ut på och lättare att bromsa. Men nu blev jag både rädd och arg!

Hur kör folk egentligen?!  


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar