Google

måndag 10 december 2012

Gästblogg frog

Tjenare Emmas läsare!

Ni behöver inte vara rädda, jag är bara här i ett inlägg men visst kan vi ha kul ändå? Mitt namn är Mia men har trots ett kort namn blivit kallad allt mellan himmel och jord i mina dar (Lejon, Misan, B2, Odds, Kiakamel, Plugghäst och den senaste som jag själv givit mig i min blogg - Grodan). Jag är 20 år möglig och har känt Emma i 7 år varav det första halvåret bestod av avundsjuka blickar från min sida som sedan förvandlades till den bästa vänskapen.

Efter underbara 3 år tillsammans på högstadiet gick vi skiljda vägar (bortsett från alla 1000 000 raster då) vid gymnasiet och jag fick ensam kämpa mig igenom naturlinjen. Läste ett år på Chalmers innan jag insåg att matte är toppen men kemiteknik är botten och gjorde en helomvändning. Jobbar för närvarande för Svenska Kyrkan som volontär i en församling i Göteborg och trivs bättre än älgarna i björnbröder gjorde vid den allra finaste klöverängen som var helt fri från kiss.

Vill ni se hur jag ser ut? Klart ni vill. Här är jag - grodalicious. (invisiblefrog.blogg.se)


Nä okej det där är mitt vänstra lår i Malta - innan jag brände skiten ur det. Vi testar igen.


Lägg till ett par småtrasiga svarta glasögon och vi är i hamn! Yay. '

"I'm too smexy for my frog, too smexy for my frog so smexy. .. eh... eh... I look like a hedgehog?"

Nej okej jag ska försöka bli lite mer seriös, det här trots allt inte min blogg. Jag är bara gäst här för tusan! Eller som jag sa när jag var liten "mamma det är en gäst i kylskåpet, borde inte han få en kopp kaffe?!" hehe humorn var låg redan innan jag blev hög (i längd alltså) (jag lovar). Vad säger ni, ska jag svara på den underbara Emmas frågor till mig istället? Ja det kör vi på!


- Om du skulle vara tvungen att välja mellan att vara fattig och snygg resten av ditt liv eller ful och stenrik, vad hade du valt?
Fattig och snygg är jag ju redan och vet att det funkar bra (så länge man har en fin pojkvän man kan snylta på då och då vill säga) så fattig och snygg blir det! Jag är redan rik på käääääääääääääärlek. Eller möjligen svettfläckade tröjor, svårt att avgöra det där.

- Kärlek eller one night love?
Nu när jag är i ett förhållande måste jag såklart svara kärlek (puss på dig Johannes om du läser det här, glöm inte att borsta tänderna innan du går och lägger dig) men hade jag varit singel hade jag nog svarat one night för att låta cool och inte forever alone. Även om det förmodligen hade varit en lögn.

Kärlek 

VS

One night love

- När var det bästa året i ditt liv? (Karlsson, "en man i mina bästa år")
Det absolut bäst året i mitt liv var 2007/2008, nionde klass. Man lekte sig igenom skolan, spenderade varje eftermiddag och helg hos en viss Emma (hm vem kan det va?) och hade det galet underbart. Saknar det året. Sen saknar jag verkligen inte mitt hår på den tiden (o my fork), fågelbo någon?


- Favorit sexställning?
Ehehehhehehe. He. He. He. Den ultimata ställningen måste väl vara att ligga i en hammock och bli matad med druvor av Johnny Depp samtidigt som någon annan random snyggning från Hollywood fläktar mig. Men det kanske inte räknas som sex i tråkiga människors ögon. Men ultimat ställning är det i alla fall.

- Är du karriärskvinna eller hemmafru?
Det där pendlar beroende på vilket humör jag är på. Ibland vill jag köra över alla andra och nå toppen men allra oftast kan jag faktiskt tänka mig att ha det största ansvaret för hemmet (varenda extremfeminist kokar just nu av ilska men tji på er för jag är jämställdist). Kanske kommer jag köra någon blandning? Gå halvvägs i karriären och bara dammsuga varannan dag? The future will tell.

- Ett favoritminne med mig
Ber du mig att välja kvinna av flera hundra? Ett av mina absoluta favoritminnen är när vi hade haft myskväll hemma hos dig med pastagratäng, kladdkaka och kanske t.o.m. toblerone (jag kan väl inte komma ihåg ALLT vi stoppat i oss) och sedan låg och snackade till fyra på morgonen. För att inte nämna alla gånger vi haft djupa, sjuka och allmänt störda samtal på buss 337. Varje minne med dig är unikt och därför har jag många favoritminnen, men det skulle ta tre år att skriva ner alla och eftersom jag ska jobba imån har jag inte riktigt tiden. Älskar dig Lovis!


- Choklad eller chips?
Det här är ju värre än sexfrågan. Du ber mig välja mellan underbar och underbar. Med dipp är det chips, utan dipp är det choklad!

- Hård eller slak?
Hård. Vem vill ha en slak blomma.

- Fransk eller riktig balkong?
Jisses amalia finns det olika sorters balkonger?! (*Efter googlande*) RIKTIG RIKTIG RIKTIG. Vem i hela friden vill ha den där andra skiten?

- Inomhus eller utomhussex?
Inomhus, myggbett över hela ryggen är inte att rekommendera!

- Spännande eller vaniljsex?
Eftersom jag var den som förklarade vad vaniljsex var för något för dig måste jag ändå svara på den här. Spännande. Vaniljsex är seriöst det tråkigaste som finns. Då kan man lika gärna vattna en slak blomma.

- En av de bästa dagarna på högstadiet?
När vi håll muntlig redovisning i nian om genus, fick högsta betyg och Johan Mårtensson kom in till oss när vi hängde i någon sluss på rasten och sa att vi hade varit "outstandning". Fatta hur förbaskat bra vi var eller? Det här är ju såklart bara en av de bästa dagarna, vi har haft väldigt många och det är jag glad över.


Nu känns det som att jag svarat på riktigt pinsamma saker men då måste man komma ihåg följande: jag och Emma har gjort bra mycket mer pinsamma saker tillsammans där jag sagt saker HÖGT in public så jag tror jag överlever några enstaka frågor om rajtan tajtan. 

Börjar känna av en smygande trötthet och har slut på saffransgifflar så det här blir ett försök till avrundning. Jag vill tacka er som orkat ta er hela vägen hit för er tid och hoppas att ni inte är alltför mentalt skärrade efter det ni just läst. Till Emma säger jag bara en sak, rullstolsrace om 60 år? <3

Ni får en bild på min familjs hund i mina glasögon med. Bara för att hon är hårig. 


Självklart ska ni fortsätta följa mig på ;
invisiblefrog.blogg.se

Yours sincerely invisiblefrog

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar