Google

tisdag 4 december 2012

Bloggerfy



Fick ett mejl av bloggerfy att man kunde göra ett sponsrat inlägg? Vet inte vad det innebär riktigt men tänkte att det kunde vara kul att testa på. Nu när jag ändå är tillbaka här i bloggen?
Det jag tydligen ska skriva om är iallafall högskola/universitet.

Vet inte vad som är meningen att jag ska skriva men eftersom jag ska skriva om högskola kan det ju inte vara så svårt? Eftersom jag själv läser på en högskola/universitet kan jag ju bara skriva om vad jag själv tycker. Jag läser ju till lågstadielärare på visserligen ett universitet, men ändå, jag tycker än så länge att det är gör roligt! Vissa uppgifter är självklart svårare och mer ångestfyllda än andra men känslan när man är klar är underbar!

Känslan jag fick när jag fck beskedet att jag kom in var bara ren lycka. Jag skrek rakt ut och bara hoppade upp och ner. Det betydde att jag skulle flytta 30 mil bort ifrån vänner och familj och studera till något jag drömt om hela livet. Nu när jag är 30 mil hemifrån är det jobbigare än vad jag trott det skulle vara men jag fortsätter kämpa. Att läsa på högskola/universitet är riktigt intressant och spännande. Man lär sig nya saker varje dag och får nya erfarenheter varenda gång man sätter sin fot där. Det är helt nya system och annorlunda sätt att lära sig på.

Men alla som funderar på att studera på högskola, ta chansen och prova på det! Det är en erfarenhet som jag inte skulle vilja vara utan. Känslan efter första tentan, kuggad eller godkänd spelar ingen roll! Känslan när man får ögonkontakt med en riktigt bra lärare under en riktigt bra föreläsning är obeskrivlig. Det är så man ryser ändå ner i tårna.

Här är en länk till allastudier där man kan leta reda på massa olika fakta om olika högskolor, hur det är att studera, hur man söker in, hur många poäng man behöver ha. Massa olika och användbara fakta!
http://allastudier.se/studiefakta/9-h%C3%B6gskola/

<a href="allastudier.se/studiefakta/9-h%C3%B6gskola/" data-id="94550" id="post_links_6980102-94550">högskola</a>


Nu ska jag snart kila ner och hämta tvätten.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar