Google

söndag 16 december 2012

Dagen och natten

Godmiddag alla tomtenissar.
Snön börjar försvinna häruppe nu, inte helt eftersom det kom säkert 1dm snö igår. Men det är typ 1+ ute nu så det börjar bli lite snö-slask. Vi gick en promenad till Ica nyss och det är första gången på typ 2 veckor som man kan vistas ute utan att frysa ihjäl. Gick med uppknäppt jacka sista biten för att det var för varmt med mössa och jacka. Skönt med snö tycker jag, när det är lagom kallt, för snön lyser upp så fint i mörkret. Hoppas bara att det inte är snorhalt när vi åker ner till Göteborg nästa vecka !

Nu står vi och lagar mat, idag blir det pastagratäng. Super gott och vi har inte ätit det på länge så det kommer bli extra gott idag. Vi har dessutom inte ätit något tidigare idag (host) så vi är båda hungriga som vargar vilket också kommer göra det extra gott !

Vi var uppe ganska sent igår och kollade på en grym film (någon som är fövånad?) och precis när den var slut så hörde vi ganska höga typ smällar utanför. Fegråttan jag blev lite nojig så jag sprang fram till fönstret och kikade ut. Kunde inte se någonting så jag släckte överallt och tvingade Marcus att gå och titta. Då visade det sig att det var våran grannes son som var aspackad och bankade för att komma in. Vi hade aldrig sett honom innan men han ropade "mammaaaa" och bankade på dörren. Vi visste ju inte vem det var så jag ville inte släppa in honom. Tänk om det var något psykopatiskt ex till någon liksom? Haha men en halvtimme senare så hörde vi iallafall att dörren öppnades och han sprang in. Så jag antar att han sa sanningen, men jag hade aldrig vågat släppa in honom annars. Speciellt eftersom man har koll på alla grannar här och vi hade aldrig sett honom innan?
Vad hade ni gjort?


innan ugnen

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar