Google

torsdag 13 december 2012

Dag 6, positiva och negativa egenskaper

Jag glömde ju skriva på min lista igår så jag tänkte att jag får ta igen det med två inlägg idag. Så nu tänkte jag börja med nummer 6.

Positiva och negativa egenskaper
Jag har tänkt att jag skriva vad jag tycker att personer som jag umgås med ska ha för egenskaper. Positiva egenskaper som är viktiga är att man ska kunna ha lätt för att skratta, vara social, gilla att umgås med folk, lite driv, att det händer saker. Snäll, rolig och bara bäst. Insåg precis att jag beskrev Marcus men det gör ingenting, det är ju ändå egenskaper jag gillar !

Negativa egenskaper dock är inte lika enkelt att beskriva tycker jag. Min lärare sa en ganska rolig sak på lektionen; "de personer man inte gillar har oftast egenskaper som man själv har, som man inte gillar". Så nu får jag väl passa mig så jag inte beskriver mig själv hihi. Jag gillar iallafall inte personer som är för besserwissriga, bossiga för inställsamma, gör som alla andra gör eller ändrar kappan efter vinden. Spyr på såna människor !

tur att älskling iallafall har alla bra egenskaperna <3

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar