Google

söndag 30 december 2012

Månadens handling + mat

Nu är vi hemma efter våran storhandling. Det gick faktiskt bra trots att det var typ kaos mycket folk på affären. Alla skulle typ handla inför nyår och köpa nyårs godis och liknande så som tur var vart det inte så långa köer. Vi var ju ändå tre som handlade och jag som ensam tjej var lite orolig men det gick super bra. Killarna hjälptes åt super bra och eftersom vi inte kunde ta en sån där "blipp blipp" sak så slog de in allt på miniräknaren.Vi fick med allt vi hade tänkt och jag är super nöjd med månadens handling!
Vi har fyllt både kyl, frys och skafferi till bredden så nu går det inte så mycket mer. Kylen hade vi nog kunnat få in lite till i men de andra två är typ knökfulla nu. Det känns väldigt bra, för då vet vi att vi klarar oss månaden ut!






Nu är maten snart klar, vi väntar bara på Jakobs som är i ugnen. Marcus och jag ska käka tacos men Brallis la lite tacofärs och andra prylar i ett tacobröd och stoppade in i ugnen. Till maten blir det mysprat och sedan ska vi ta det lugnt framför Snabba cash 1 & 2. ÄNTLIGEN säger jag.

Förkylningen har fått lägga sig på is under dagen men det känns som den kommer krypande nu. Så jag tänker äta, sätta mig i soffan (eventuellt gå till Ica) och sen bara sitta där resten av kvällen. Njuta av att lillebror är här och gör lägenheten ännu mysigare. Åk aldrig Bralliis! <3 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar