Google

onsdag 19 december 2012

Dag 10 OCH 11

Eftersom jag tycker det är så tråkigt med negativa inlägg så slår jag ihop dagens med imorgon! På så sätt får ni iallafall lite roligt att läsa så här innan läggdags.

Något som gör mig arg/ledsen
Det är många saker som kan uppröra mig på olika sätt. Jag kan bli jättearg om jag ser orättvisor eller människor som behandlar andra som om de vore luft värda och det värsta är att det ofta är svårt att påverka eller säga något om...? Annat som gör mig både ledsen och arg är barn som far illa. Av olika anledningar, och egentligen spelar det mig ingen roll på vilket sätt de blir dåligt behandlade, bara att de blir det får mig att se svart! Sjukt att vuxna människor ska trycka ner barn och göra så att de mår dåligt. Det finns inget som försvarar det!
:(

















Ställen jag har bott på
Jag har inte bott på så många ställen tror jag...?
Mamma och pappa flyttade några gånger när jag var liten men var så liten att jag inte minns och dessutom var det bara inom Göteborg så skriver om det jag minns!
När mamma och pappa skilde sig så flyttade mamma, Jakob och jag från "vårt" hus till en lägenhet i Ytterby. Huset låg också i Ytterby så jag hade kvar alla min vänner och så, vilket var skönt. Minns aldrig att jag var speciellt ledsen över att de skildes...? Mer för att jag saknade huset och våra grannar som jag än idag tänker på.
I lägenheten var det rätt soft tror jag så här i efterhand. Åkte mellan mamma och pappa på helgerna och det fungerade väl så där ibland. Sedan träffade mamma Peter och då bodde han hos oss i början. Eller han hade ett eget hus men han var hos oss ganska ofta. När jag skulle börja sjuan så flyttade vi till Peters hus i Stora Höga. Världens mysigaste hus och jag fick världens bästa rum i källaren med eget badrum och egen ingång. Living the dream! Efter något/några år så skulle mamma och Peter få Adam så då köpte de ett större hus i "centrum" av Stora Höga. Mycket mycket större och jag fick ett mycket finare rum. Saknade mitt egna badrum dock.

När jag sedan gick sista året på gymnasiet träffade jag Marcus och i samband med det fick han en egen lägenhet. Då åkte jag mellan Stora Höga och Göteborg och sov 3/5 skoldagar hos Marcus. Det var inte populärt för mamma men hon vande sig också. Sedan bytte vi lägenhet med Marcus föräldrar i Göteborg och fick deras lägenhet på Guldheden. Bodde där ungefär 1 år medan jag jobbade på förskola och sedan fick vi våran underbara lägenhet här i Skoghall.

Så nu har vi bott här i ungefär 5 månader och jag trivs som fisken i vattnet. Har inte trivts så här bra i någon av lägenheterna jag bott i! Hade jag kunnat flytta den här till typ Göteborg eller lite närmare så hade jag bott här för alltid haha.

Så nu vet ni vart jag har bott någonstans! ;) 

Hittade inga bilder på något av ställena jag bott på så bjuder på en bild på mina gamla favoritskor!
 ;)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar