Google

lördag 15 december 2012

Dag 7, favoritmat

tacos

varma mackor

tacopaj
Favoritmat
Så mina kära vänner! Nu ska jag skriva om min favoritmat. Jag har flera stycken så jag fick välja ut de som jag verkligen tycker är godast.
Tacos och tacopaj är ju nästan samma, fast samtidigt inte. Pajen äter man ju liksom som paj, som den är med lite sallad till. Och tacos tar man ju det man vill ha och lägger i ett bröd. Jag har alltid älskat tacopaj sedan mamma gjorde det hemma första gången. Sedan dess ville jag alltid ha det på mina födelsedagar då jag fick bestämma mat! Tacos är ju mer sådant som man äter kanske en gång i veckan eller något sånt. Det är fortfarande lika gott även om man äter det varenda fredag eller varannan fredag haha. Lite fredagsmys med tacos är ju perfekt!

Varma mackor är också en fetisch hos mig just nu. Har ätit det någon gång ibland hemma och lagt i ugnen men sedan Caroline introducerade mig till en sån där som verkligen gör riktiga varma mackor så dog jag. Jag är helt fast i det där nu! Så vi har köpt oss en liknande, blir inte lika goda mackor som med en sån där man har på spisen men det blir fortfarande sjukligt gott.
Nu har jag dock sagt att jag bara ska äta det på helger, som lite helgmys!

Så eftersom det är lördag så ska jag strax göra mig ett par mackor.
/sugen

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar