Google

lördag 15 december 2012

Modiga prinsessor

Tänkte att ja skulle fortsätta på mitt filmtema så här kommer ett filmtips till;
Marcus och jag kikade på Brave (Modig) förut. Caroline har sett den med Ludwig och Melwin och jag vart lite sugen på att se den, är trots allt en disney fantast. Den var hur bra som helst faktiskt, lite hemsk också men det är alltid bra filmer först haha. Jag tyckte det var lite roligt också att för en gångs skull så är det en prinsessa som inte har rakt långt fint hår, utan denna gång en prinsessa med lockigt och enormt hår!

De har dessutom baserat filmen på relationen mellan mor och dotter vilket var lite spännande. De hade lite problem i kommunikationen haha. Så det fick lösas genom lite magi och annat häftigt. Det är roligt med disney filmer, för de har alltid så himla fina budskap och tankar med sina filmer. Dessutom var det kul att just denna filmen var dedicated till Steve Jobs. <3



Caroline smsade mig häromdagen efter att hon hade sett filmen hemma med barnen. Då hade Melwin som är nyss fyllda 3 år sagt några dagar senare; jag vill se på Emma!  Jag blev så glad i hjärtat när jag fick det smset. Jag som alltid haft komplex för mitt hår, tyckt att det är för stort och fult. Men Melwin gillade uppenbarligen filmen och jämförde flickan med MIG. Då blir man glad i hjärtat. *cyberpuss till Melwin*



Merida (Modig)
Jag :) 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar