Google

söndag 9 december 2012

Dag 3, min dröm

Ja idag ska jag skriva om "min stora dröm" enligt min lista. Vet inte riktigt vad jag tänkte på när jag skrev det men på något sätt så ska jag nog kunna komma på något.

Min stora dröm
Jag har så länge jag kunnat minnas bli lärare, speciellt för de små barnen. Jag har alltid älskat att vara med barn och leka och lukta på de. Speciellt nyfödda bebisar, men vem gör inte det liksom? Luktar ju så gudomligt gott så man bara dör ju. Men jag har velat bli lärare eftersom jag tycker så mycket om barn och för att jag också gillar skolan. Just därför vet jag att lärare skulle vara perfekt.

Ända sedan jag varit liten har jag också velat bli mamma. Har längtat så länge jag själv har kunnat bli mamma att få en egen liten plutt att ta hand om och älska. Höra de första orden och se de första stegen. Njuta av att höra "mamma, mamma". Jag tror att det är den häftigaste känslan som finns! Jag vet bara när lillebror väljer mig framför mamma eller bara sätter sig i knäet och tittar på en och säger "älskar dig". Nu var det visserligen längesedan man fick ha honom i knäet men minns fortfarande känslan.

Jag vill ha barn och jag vill ha barn tillsammans med Marcus. Just nu passar inte barn in i vår tillvaro eftersom jag pluggar och inte riktigt har tid att vara hemma med en liten gullunge. Men så fort vi får ordning på allt här hemma så kommer vi satsa på det. Jag är 20 år nu och jag vill inte bli hur gammal som helst innan jag får höra ordet "mamma". Visserligen kommer jag fortfarande klassas som en "ung mamma" i några år till men jag vill hinna få några ungar innan jag fyller 30. Länge kvar jag vet , men måste tänka lite framåt haha.

Detta är nog min stora dröm än så länge. Det är en dröm som funnits med mig längre men som har förstärkts med åren. Speciellt av en händelse som inträffade för några månader sedan. Men drömmen kommer fortsätta finnas och gro!

<3

Minns fortfarande lite av när Jakob var liten och sprang omkring och luktade gott. Men nu blir han större hela tiden. Går redan på gymnasiet ju! Läskigt <3

Adam som liten :)


Adam :)

Kolla vad liten han är ! Nu är han suuuper stor ! :(

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar