Google

fredag 7 december 2012

Dag 1, om mig

Jag kör på listan direkt idag så att ni får lite trevlig godnatt läsning senare. Så sjukt gött att läsa bloggar precis innan man ska sova, och direkt när man vaknar på morgonen och inte riktigt orkar gå upp. Så här får ni ett antingen "natt läsning" eller " morgon läsning".

1. Om mig. 
Jag ska skriva lite om mig själv. Men jag antar att alla som läser min blogg redan vet på ett ungefär vem jag är iallafall. Men för att göra det lite mer spännande så utgår vi från att ni inte har en aning om vem jag är!

Heter Emma Kristiansen (varav bloggens namn) och bor tillsammans med Marcus i Karlstad. Vi flyttade hit i början på augusti pågrund av att jag kom in på universitetet. Jag håller på att läsa till lågstadielärare och trivs väldigt bra faktiskt. Stor skillnad mot gymnasiet men fortfarande ganska roligt, iallafall när man slipper kugga på tentor osv.

Marcus och jag har varit tillsammans i 2½ (igår) och har bott ihop i ungefär 2 utav de åren. Först bodde vi tillsammans på ½tid eftersom jag bodde hemma, men sedan blev det mer och mer och till slut bodde vi tillsammans. 
Vi bodde i två olika lägenheter i Göteborg där vi är ifrån (fast Marcus är född värmlänning, mycket viktigt det där...). Jag har aldrig riktigt gillat storstaden Göteborg, tycker den är för anonym och alldeles för stor för mig. Så Karlstad passar mig utmärkt! 
Får väl se vart vi blir av när min utbildning är klar men det blir nog iallafall neråt mot Göteborg. Jobbigt att vara så långt hemifrån mamma och familjen! 

För tillfället bor Marcus och jag i en fantastisk lägenhet i Karlstad och jag älskar den. Kommer inte lämna denna lägenhet förrän vi får en större eller närmare stan och lika fin. Det är en 2a som är riktigt stor för att vara en 2a och den är väldigt välplanerad och ljus. Så me love it! 

Om man tänker på vad jag vill göra senare i livet så vet jag inte riktigt just nu. Har ju vissa framtidsplaner (som kommer komma på dag 3) som jag hoppas kommer kunna klicka med mitt och Marcus liv även i framtiden. 

Men nu ska jag ta mig en snabb dusch och sedan blir det nog film. See ya!







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar