Google

söndag 9 december 2012

Dagens måltid

Dagen här hemma har knallat på fort. Vi har mest slappat och kikat film och stirrat ut genom fönstret. Lockar inte vidare att gå ut i det här kalla vädret alltså. Men vi har iallafall fått undan plockat lite och fått någorlunda iordning igen.

Nu håller vi på att laga mat och ska snart sätta oss och äta. Idag blir det Marcus (nyfunna) favoriträtt, nämligen taccopaj. Det har varit min favorätt i flera år och jag har tjatat mig gul och blå att vi ska prova äta det. Men Marcus har vägrat för han tycker att det är "mysko" men förra söndagen tvingade jag honom att smaka och han vart helt frälst! Så nu har han tjatat på MIG hela veckan för att få äta det igen.
Så idag när det ändå är andra advent så delar vi på våran favvorätt framför en mysig film och bara myser med varandra.

Förut när vi var ute och tog en promenad kändes det verkligen som man skulle både blåsa bort och frysa ihjäl. Men hade vi klätt oss i lite mer vinterkläder hade det varit riktigt skönt att gå. På vägen hem när vi hade vinden i ryggen var det mycket skönare. Under fötterna knastrar snön så där härligt när man går, då är det riktigt kallt!

Nu ska vi ta ut pajen och göra lite sallad, sedan blir det mat äntligen.
/Hungrig som vargen




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar