Google

söndag 16 december 2012

Dag 8

Idag är det dag 8 på min lista och idag ska jag skriva om mitt stjärntecken. (HAR FÖRSÖKT FÅ BORT DEN HÄR FÖRBASKADE MARKERINGEN MED BLÅTT MEN DET GÅR INTE... JAG ÄR FÖRMODLIGEN BARA OKUNNIG MEN JAG BLIR SÅ TRÖTT PÅ SÅNT HÄR SÅ NU LÄGGER JAG NER. HOPPAS ATT NI KAN LÄSA IALLAFALL!)

Stjärntecken

Jag är ju född den 5/12 så jag är skytte. När jag var yngre var jag super fascinerad av sånt med stjärntecken. Hur man är som person och sånt baserat på vilket tecken man är född i. Nu har det väl avtagit lite men jag tycker fortfarande att det är häftigt att vissa grejer faktiskt stämmer! Dessutom tycker jag att mitt tecken kicks ass! 


Typiska egenskaper för en skytt är;
Gemytlig, optimistisk, smidig och snabb, öppen, lätt att anpassa sig, gott omdöme och en filosofisk, frihetsälskande syn, ärlig och uppriktig, pålitlig och samvetsgrann.
Det jag tycker stämmer mest är väl typ pålitlig, ärlig, samvetsgrann, öppen och filosofisk. Sedan har väl de andra egenskaperna fått lite mindre plats kanske haha. 

Yrken som passar en skytt;

 Lärare, advokat, präst, filosof, författare, eller yrken med anknytning till djur och natur. 
Tre av dessa är mina drömyrken vilket är ganska otäckt. Snacka om att det stämmer ganska bra ändå?!
Lärare, advokat och författare är såna yrken jag alltid har drömt om. Nu är ett av de påväg att bli sant och ett annat utforskar jag fortfarande. Medan det tredje tappade jag suget efter för ett tag sedan! ;)

Det står massa annat intressant som jag precis fastnade i men det är saker som jag inte tänker ta upp här. Då kommer detta inlägget bli typ tregånger så långt som det redan är. Men det står bland annat att skytten är en kentaur, som jag alltid varit fascinerad av. Jag menar kan man annat än älska mr.Tumnus i Narnia? (som eventuellt är en blandning mellan get och människa..hmm, men ni fattar!?) 





mr Tumnus som uppenbarligen är en get HAHA


Här var en bra sida som ni kan kika på ifall ni vill läsa om era tecken!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar