Google

måndag 7 januari 2013

Pratade precis med min morfar i telefon. Det är inte ofta så det hugger lite extra i hjärtat när man lagt på. Han och mormor bor på Bohus- Malmön. Det är ett riktigt paradis på somrarna och ligger bara ungefär en timme ifrån mamma. Men jag kollade precis på google maps och härifrån är det 3 tim och 40 min!
Sjukt långt bort känns det. Jag som är van att träffa de väldigt ofta, när jag var liten träffades vi flera gånger i veckan. När man sen växer upp blir det inte lika ofta men så här sällan som det är nu har det aldrig varit!



Jag kan se mig själv som väldigt nära min mormor och morfar och att inse hur långt avståndet mellan oss nu är helt sjukt. Jag vill inte ens tänka på när jag kommer kunna åka dit. Skulle vilja sätta mig i bilen och åka på stört. Men hur ska det kunna gå? Bensin för att åka dit skulle kosta typ 600 kr- en väg. Och tåg/buss kostar precis lika mycket.

Önskar jag kunde ta med mig lägenheten och alla våra saker och bara BOOOOM flytta hela skiten till typ Kungshamn, Göteborg, Stenungsund, Kungälv, Borås, Falköping. Någonstans närmare hemma!


morfar och Adam <3 Kärlek!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar