Google

söndag 6 januari 2013

En söndag i januari

Jisses jag blir bara sämre och sämre på att blogga. Det bara glider ur mitt minne och så kommer jag på det framåt kvällen?

Vi har varit ute och promenerat alldeles nyss och nu står vi och lagar mat. Det blir tacopaj (lite söndags lyx) och film till det. Idag ska vi se the Hobbit som Marcus visserligen redan har sett men tydligen vill se igen ;)

Jag satte mig inatt och gjorde ett schema över alla dagarna som är kvar i januari. Har tänkt att jag ska vara ute och röra mig eller träna minst en halvtimme varje dag. Det hade vi som regel när jag bodde hemma och jag tyckte att det verkligen fungerade så nu kör jag på det här hemma också. Idag hängde Marcus på och det verkar som att han också gillade idéen men nu har jag gett mig fan på att gå ut även om han inte vill!
Känns skönt att ha bestämt sig och ha ett mål att sträva efter, även om jag inte pratar så mycket om det i bloggen är det saker som jag alltid kämpar med här hemma! Vissa saker märker ni självklart av, men andra som jag väljer att inte ta upp här märker ni kanske aldrig ;)

Nu ska jag duka fram och göra lite extra mysigt. Även om vi inte brukar fira om det inte är år eller så, så har Marcus och jag faktiskt varit tillsammans i 2 år och 7 månader idag så det är lite mysigt med extra fin dukning iallafall! Marcus kommer nog inte ihåg det idag så ska bli kul att se om han inser det nu när jag dukar ;)

 Satte upp schemat på våran garderob i hallen så man blir påmind!

Hjärtat betyder att vi har varit ute idag. Och våra bokstäver betyder att vi båda varit ute!
regler

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar