Google

onsdag 2 januari 2013

Hejdå lillebror, Hej tomhet

Nu är vi hemma igen. Lägenheten ekar tom och det ser ut som hejkomochhjälpmig i alla rummen just nu. Jakobs madrass står fortfarande bäddad och väntar på honom och disken från tre står i köket. Buhuuu vad tomt det blev när man kom hem och det bara var Marcus och jag. Vill att han ska bo kvar här, kan göra om balkongen till extra rum kanske...? Dock lite kallt nu på vintern...

Det som gjorde dagen lite lättare var att vi fick ett sjukt bra besked tidigare idag! Ingenting jag kommer skriva om i bloggen (iallafall inte än) men det känns som att det kommer bli bra äntligen. Så ikväll blir det lite fira tror jag. 

Nu ska vi ladda inför tvätt och städning, som vi veeeerkligen ser fram emot. Det verkar dock som att Marcus fått min förkylning så nu är han nästan döende haha. Hahaha nej, det ska nog bli fart på oss båda två idag hade jag tänkt. Har redan torkat ut hela kylskåpet så det blir nog en riktig grovstädning på hemmafronten idag.
Har dessutom fått dille på att fixa iordning lägenheten, köpa nya saker till den och så. Typ ny soffa, nya möbler, gardiner och såna prylar. Men nu finns inte pengar till det så vi får nöja oss. Någon dag snart åker iallafall julprydnaderna ner då jag är så trött på de så att jag snart kräks!

Försöker få mina blommor att återuppstå från de döda också...? Men verkar vara ett hopplöst fall. Tillochmed blomman som mamma sa är omöjlig att ta död på(?!)  har nu sett sina sista solstrålar tror jag. Ska avakta några dagar till sedan åker även de ut!


Gick en kortkort promenix här nere vid vattnet också. Sjukt vackert alltså?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar