Google

tisdag 1 januari 2013

Dag 18

Nu ikväll ska jag skriva om #18 på listan, den börjar lida mot sitt slut nu? Idag är det iallafall den bästa frukosten jag ska skriva om. Det är lite svårt tycker jag att få till ett bra inlägg om det , för egentligen är det bara att lägga upp bilder och så är det klart? Men jag ska försöka.

Bästa frukosten
Jag tycker ju som många andra, att hotellfrukostar är det godaste man kan äta. De har alltid den godaste juicen, de godaste mackorna och de godaste tillbehören. Jag menar hur ofta orkar man stå och skära 15 olika sorters bröd, steka ägg, korv OCH pannkakor på morgonen? Att man dessutom får ta hur mycket man vill är bara ett +!

mina misslyckade "kakao pannkakor"


Men den bästa frukosten jag kan åstadkomma här hemma är varma mackor tror jag. De bästa dagarna Marcus och jag har är alltid när vi vaknar på morgonen och dukar fram en riktig frukost. Tar med allt till bordet och sitter tillsammans. Allt för ofta blir mackorna gjorda i köket och sedan ätna till en film. Det är så himla mysigt att tända lite ljus och käka frukost vid köksbordet. Det har jag nog fått hemifrån tror jag, så länge jag kan minnas gick mamma alltid med oss på morgonen. Dukade fram allting och tände ljus. Speciellt kommer jag ihåg innan mamma och pappa skilde sig. Jakob var så liten att han fick sova ändå till mamma skulle följa mig till skolan. På morgonen gjorde hon i ordning yoghurt och flingor och blandade de åt mig, jag klingade för mycket mot tallriken annars ;) Det var alltid ganska mörkt i köket och mamma tände ljus på bordet, så satt vi där på varsin sida bordet och bara myste.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar