Google

söndag 6 januari 2013

Dag 22

Min favoritårstid

Har svårt för det där för alla årstider har sina postitiva saker. Men sommaren och vintern har alltid varit mina favoriter! Sommaren för att det är så underbart med värme och kunna springa, cykla och leka ute i bara tunna kläder. Vintern pga pulka, snöbollar och mest för att jag fyller år på vintern!

Men ju äldre jag blir ju mer börjar jag uppskatta alla årstiderna. Speciellt när jag jobbade och man anpassade sig så mycket efter vädret. Hösten är underbar med alla färger men det är som tråkigt med hösten är att det alltid regnar och är så grått ute. Våren är perfekt för det är då alla blommor börjar komma, löven börja komma tillbaka och man kan gå ute i bara en tunn jacka på sig. 

Jag älskar Sverige pga sina årstider, det är så härligt att man får allting på året. Men nu de sista åren har ju vintrarna varit helt kaos så man får ångest av att bara kika ut genom fönstret, svin kallt och bara is typ. Sommaren har knappt varit sommar känns det som. Hade några fina dagar kommer jag ihåg. 

Så nu för tiden när jag är vuxen så uppskattar jag alla årstider, ser alla fördelar och nackdelar. Nu när vi har bil tänker jag även på vinterdäck, sommardäck, tvättning, lackning blablabla...

Hahah!

sommar 2012

våren 2012
vinter 2012


i en super bra ordning haha, men har ingen bild på hösten tror jag. Var  ingen direkt höst i år..? Vintern kom bara pangbooom efter sommaren. Alla löven bara trillade på en vecka eller så.


/nu mat

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar