Google

måndag 14 januari 2013

Favoritstad...?

Min favoritstad

Ooh vad svårt att välja bara en... När jag bodde i Göteborg och längtade upp hit så hade jag enkelt sagt Karlstad, men nu när jag längtar hem så säger jag Göteborg. Fast den staden jag tycker bäst om som stad är nog Karlstad eller Stockholm. Karlstad är en sjukt mysig stad som är lagom stor egentligen. Stockholm är tvärtemot enooorm, man känner sig så anonym där! Det är lite häftigt tycker jag. Visserligen skulle jag aldrig vilja bo mitt i stan utan tycker det är roligare att bara "hälsa på". 

Marcus och jag är båda två människor som älskar nya saker. T.ex. nya affärer, nya saker hemma, nya maträtter. Så det är tur att vi kan flytta på oss om vi vill flytta någonstans. Enda anledningen till att jag egentligen vill hem igen är ju familjen. Om jag inte hade haft några syskon så hade jag aldrig flyttat hem igen, förlåt mamma! ;) 

Men det är kul att prova på nya saker. Och se nya städer, nya saker, nya affärer haha. Så egentligen har jag ingen favoritstad ännu, men jag gillar alla städer jag varit i nästan. 
Typ Köpenhamn, Alanya, Stockholm, Göteborg, Karlstad, Borås, Trollhättan.... Massa mer såklart. 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar