Google

måndag 14 januari 2013

Mamma ♥

Pratade precis med mamma i telefon, i typ 25 minuter. Det fick mig att sakna henne ännu mer, mer än vad jag redan gjorde innan! Det är super jobbigt att det är så j*dra långt mellan oss nu för tiden. Trots att det känns som att vi har kommit varandra närmare när jag bor så långt bort. (Kan det bero på att jag kan göra vad jag vill här utan att hon kan göra något åt det..?) Nej det är det inte, jag tror att det beror på att jag älskar henne så mycket att jag vill ha henne nära mig! 
När jag mindre så kunde jag inte förstååååå hur mamma och mormor kunde prata så länge i telefon med varandra. De kunde sitta i typ (enligt mig då...) i timmar (typ 30 min kanske?) och prata med varandra, men nu inser jag att det kan man. Skulle kunna prata med mamma hur länge som helst kändes det som, berätta allt nytt och inte nytt. Prata om allt som jag bara kan säga till min MAMMA. 

Hon sa också att min orkidée som jag trodde hade dött kan börja leva igen. Rise from the dead my little flower! Så jag har precis räddat den från återvinningspåsen och gömt den bakom en gardin. Hoppas den blir lika fin för då kan jag ha den i köket sen, hade varit super fint.

Död eller levande...?
Bara jag som tänker på det där barnprogrammet "rädda Joppe , död eller levande! " när jag hör det där?! 


Nej nu ska jag faktiskt tro det eller ej, gå och lägga mig. Eller ja sitter redan i sängen med borstade tänderna och ska snart släcka ner datorn. Jag är super trött idag, kan bero på att jag sov riktigt bra inatt eller för den långa promenaden vi tog förut. Hoppas på det sista...

Jag älskar dig mamma, och jag hade flyttat hem även om jag inte hade haft några syskon! 

världens bästa mamma ;



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar