Google

fredag 17 februari 2012

En väldigt GODmorgon

Godmorgon alla sötisar! Nu är jag vaken och uppe, har tillochmed ätit frukost. När Marcus gick upp var jag tillräckligt pigg för att inte vilja ligga kvar i sängen så nu är jag också uppe. Det är cirkus en timme kvar till jag ska åka till jobbet men det är ganska skönt att ta det lugnt nu på morgonen. Förr gick mamma alltid upp en timme innan hon skulle gå till jobbet och när vi kom upp satt hon och drack kaffe och läste tidning. Jag har aldrig förstått det förrän nu. Antagligen såg hon det som sin "ta det lugnt stund" när ingen annan är vaken. Jag inser också att det är väldigt skönt att sitta helt själv och bara vakna! Även om jag har ganska många egna ta det lugnt stunder...

Nu är det dags att jag sminkar mig och borstar tänderna så jag är färdig. Då blir det ännu mer tid att bara vara efteråt, kanske blogga lite och gå i lugn och ro till bussen. För jag kom precis på att det förmodligen är snooorhalt ute idag med. Igår när Marcus och jag var ute höll jag fan på att ramla flera gånger? Var tvungen att gå och hålla i honom hela tiden, såg säkert ut som Bambi på hal is. Får ta på mig skridskor och gå ut!
På tal om skridskor... Vad kul det hade varit att åka skridskor!



XoXo Emmiis

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar