Google

tisdag 7 februari 2012

Asså herregud

Jag blir så arg.
När jag gick in på Facebook idag när jag hade slutat jobbet möter mig minst tre statusar som denna:
Påkörd av tåget
Det är ju sjukt j-vla ofattbart att Stenungsunds kommun låter detta hända? Det är ju tredje dödsfallet på samma ställe bara inom något år. Jag menar det måste väl vara ett tecken på att övergången där inte är bra nog att använda. Spärra igen övergången och bygg en mur eller något så folk inte kan gå där. Hur många liv ska det behövas innan trafikverket/ kommunen inser att det är på allvar?

Jag tycker att det borde vara bommar och signaler på alla övergångar i Sverige. Och jag struntar i vems ansvar det är att fixa det, det borde vara självklart att det finns överallt.
Det gör mig så himla frustrerad att detta kan hända. Ett liv som bara blåstes ut pågrund av ett tåg som kom när man inte var beredd. Trafikverket eller Stenungsunds kommun borde verkligen se till att fixa detta nu. Jag vet inte vems ansvarsområde det är men någons är det.


En tyst minut för alla människor som förlorat någon i en tåg/bil olycka. 
XoXo Emmiis

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar