Google

tisdag 22 november 2011

Amma öppet?

Ursäkta att jag skriver ett inlägg till så direkt. Men jag står och väntar på min vagn. Såg precis en kvinna som satt och ammade på spårvagnen? Alltså jag är absolut inte emot att amma öppet, typ cafèer å så vidare. Men man kan ju täcka över sig lite? Liksom en snuttefilt eller vad som helst. Jag menar ja det är ett bröst och ja barnet behöver mat men måste man amma så kan man väl göra det innan man går ut?Alla runt omkring (speciellt killarna) stirrade verkligen och hon såg märkbart nöjd ut?

Nu sitter jag och väntar på Marcus. Han kommer nog snart. Lite längre bort står ett par killar i typ 15 års åldern å ropar mot en kyrka. "Guud?! Gud!!"
Undrar just om de förväntar sig svar eller om de bara är allmänt efterblivna?

PUSS på dagens irritation.

2 kommentarer:

  1. Bebisen kan ju bli hungrig eller törstig ändå. Tror knappast hon njöt av att "visa upp sig". Det är en konstig åsikt folk har. Vi har bröst för att amma = helt naturligt. Men det går så bra att titta åt ett annat håll om det är äckligt att se en bebis äta. Tror du förstår mer när du har egna barn. Det är inte alltid så lätt som en del tror :-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja men det var ju inte riktigt så jag menade när jag skrev det. Jag menade lite att om man måste amma så absolut, go for it! Men försök iallafall täcka dig lite. Oftast har man ju en filt eller en tröja man kan försöka lägga över sig. Och om du varit med i den situationen där hon sitter och nästan flörtar med folk som stirrar så hade du nog förstått vad jag menade. Men absolut amma era barn öppet, men FÖRSÖK täck över er lite.. För er egen skull.

      Radera