Google

fredag 11 november 2011

Hundkamp

Tittade just på det kanske mest otäcka av Cesars avsnitt. Det handlade om två pitbulls som bråkar med varandra och verkligen hade slagsmål. De såg riktigt otäckt ut och jag är som redan är liiiivrädd får ju bara panik. Innan programmet varnade han faktiskt för att det skulle vara otäckt och eventuellt upprörande. Och det kan man ju säga att det var... Jag har verkligen försökt dämpa min rädsla för hundar. Mamma har en jobbarkompis som vi jämt var hos när jag mindre för att jag skulle vänja mig. Världens snällaste golden retriever! Det hjälpte massor men är fortfarande rädd för andra hundar. Har ju lärt mig att vara mindre rädd för några raser pågrund av Caroline och Magnus som hade en vovve.

Men nu vill ju Marcus ha en egen hund, vilket jag också vill av någon anledning. Jag älskar verkligen hundar men jag är samtidigt jätterädd så jag bearbetar detta för att det ska gå över. Läser en jättebra blogg som flera tjejer skriver tillsammans som heter Kamphundblogg- Kämpar mot fördomar. Det hjälper mig mycket för de kämpar verkligen med att få ner rykten om att alla pitbulls och andra raser är farliga. Det beror ju alltid på ägaren har jag fått lära mig. Så nu försöker jag lära mig hur jag ska vara en bra ägare istället för en dålig haha. Får se hur det går, men om ni har några tips får ni gärna skriva...

PUUSS.

Min idol & hans favorit. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar