Google

torsdag 24 november 2011

Hemma igen

Idag har vi byggt en stad på dagis. Det började med att vi skulle bygga en stor tågbana men slutade med att vi byggde både sjukhus och Afrika! Det var riktigt spännande att se vad barnen kunde komma på. Det ni ser på bilden är iallafall djurgårdar, Afrika, ett sjukhus (den vita saken som ska föreställa en sjukhus skylt, det syns inte på bilden). Det var något mer vi byggde men det minns jag inte riktigt nu... De runda sakerna är fabriker iallafall! Haha lite i bakgrunden står det ett dockhus och jag är riktigt imponerad av att de inte fick för sig att hämta saker därifrån. Vi byggde t.ex. ett hem till en gubbe och istället för att ta en riktig soffa ifrån dockskåpet byggde vi en egen. Inte dåligt tycker jag!

Nu ska jag kolla på One tree hill och vänta på Marcis. Tror vi ska laga korvstroganoff till middag idag, det var ett tag sedan. Så jag får väl gå och börja tina upp korven om en liten stund.

PUSS på alla duktiga barn.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar