Google

onsdag 5 oktober 2011

Långis på dagis

Jisses vad trött jag är. Klockan är bara lite efter 8 och jag hade kunnat somnade sittande. Hur man kan vara så trött är en bra fråga?! Min första dag som vikarie gick iallafall suuuper bra. Dagen började bra med frukost med älsklingen, sedan åka buss tillsammans till stan. Där fick vi lite mindre bra nyheter, det stod att alla bussar var sena och jag bah nooh?! Sen första dagen... Då var det ju den förfärliga olyckan som var i Kode imorse. Så himla hemskt. Satt i kö i typ en timme innan jag kom fram till Stora Höga så jag blev sen, men det går ju inte att jämföra med de stackars människorna som var inblandade i olyckan?! Det sjuka är att man känner så mycket mer när det händer så nära. Det är lättare att känna empati för människor som är nära, det är väldigt tråkigt tycker jag. Iallafall så skickar jag varma tankar till båda chaufförerna och deras familjer. <3

Dagen gick iallafall ganska snabbt. Jag har lekt massor, varit i skogen och hmm... Lekt? Skit roligt. Så jag hoppas definitivt på mer jobb! Även om jag håller tummarna för Göteborg, så jag slipper åka till Stora Höga varje dag... Alla barnen blev jättenyfikna på vem jag var och jag var riktigt poppis ett tag, me loving it. Sedan har ju alla barn sina favoriter så jag tror jag vann några hjärtan iallafall. En söting som bestämde sig för att döpa om mig till 'Emme' så nu heter jag det, trevligt att träffas!

Efter jobbet svängde jag förbi hemma och slängde av stövlarna som jag snodde där imorse. Sedan rusade jag vidare till först bussen, men vågade inte chansa så gick till tåget. Jääädrar vad mycket folk det var som hade tänkt så säger jag bara. Heelt knööökat.

Hela dagen blev räddad när jag kommer hem och Marcus möter mig i dörren. Jag kikar in i vardagsrummet där han tänt ljus och dukat för maten... Han ger mig en bok jag velat köpa gör länge, ger mig och puss & kram och säger att vi ska fira våran 16 månaders dag en dag i förväg. Kan man ha en mer underbar pojkvän eller?! Nej tror inte det.

Så nu ska jag gå tillbaka till min blivande man och kolla på en film som han valt. Även om den inte är bra är jag villig att låtsas idag. (Älskling, ifall du läser detta: den var jättebra...)

Älskar dig hjärtat. <3 <3

1 kommentar:

  1. Jätte fin blogg stumpan! Ni är så sjukt söta tillsammans! Kolla gärna in min nån gång du har tid & lust :)
    Kraam ♥

    SvaraRadera