Google

måndag 16 april 2012

Vovve = bebis ?

Det var en ganska så rolig tanke som slog mig precis. På tal om de inläggen jag skrev igår som blev så himla populära. Det var ganska många av er som poängterade att vi inte skulle ha så mycket fritid och tid över till varandra. Att hunden måste ut och kissa och även på sådana tider vi inte känner för att gå ut, som typ 5 på morgonen. Men det roliga med detta, slog mig precis, är ju vad skillnaden är? Jag har skrivit flera inlägg om att jag vill ha en liten bebis att gosa med och pussa på. Hur mycket tid tror ni inte att en bebis tar upp av ens liv? Det är ju inte så att man kan stänga av den klockan 5 på morgonen så man kan få sova lite mer.

Varför blev det mer uppståndelse när jag skrev att jag ville ha en hund än när jag skriver att jag vill ha ett barn? Det är inte samma sak, det säger jag inte. Men både hund och bebis kommer ju självklart ta upp mycket tid av ens liv. Men det är tid som både jag OCH Marcus vill och kan lägga på de här sakerna. Ni tror väl inte att detta är saker som bara har poppat upp i mitt huvud? Vi pratar om det ganska ofta här hemma. Men t.ex. en bebis vill jag inte ha nu, vill vänta några år. Vill dessutom ha hunden innan bebisen kommer.
En hund däremot kan jag tänka mig att skaffa nu eller om ett tag, eftersom att vi båda vet att vi skulle klara av det.

Bara en liten tanke som ni gärna får kommentera om ni vill! Alltid öppen för andra tankar och och diskussioner än det jag skrivit/tycker just nu.
xoxo Emmiis

Bra hundägare och bra föräldrar?

1 kommentar:

  1. Håller med dig ^^
    Tror det handlar om att det inte är lika accepterat att vilja lägga ner tid på ett djur.
    Jag får ofta mycket kommentarer hit och dit för att jag spenderar för mycket tid på mina djur, men jag älskar det.
    Så sjukt kul att lära dem saker och jobba med dem, det roliga väger absolut över det tråkiga!
    Sen så går jag knappast upp 5 varje morgon för att ta ut min hund, sånt gör man när de är valpar ^^

    Sen vill jag bara tillägga att man ofta jämför hundar med 4-5:åringar och att vetenskapliga tester visar att de intellektuellt ligger väldigt nära varandra ;)

    SvaraRadera