Google

söndag 8 april 2012

Något som upprör mig?

Jag har fått ett ämne att skriva om. Caroline och jag pratade om bloggtorka förut så jag fick i uppdrag att skriva om något som upprör mig. Eftersom detta är en blogg som vem som helst kan läsa, bara att söka på Google, så måste jag tänka på vad jag skriver om. Jag har åsikter om de flesta saker men vissa av de sakerna kan man inte skriva om här.

Men någonting som jag irriterar mig på just nu är människor som inte tror. Folk som inte tror på andra människor stör mig. Att säga att man inte tror och är stolt över en person tycker jag är en av de värsta sakerna man kan säga. Tänk en mamma som säger till sitt barn att hon inte är stolt eller att hon inte tror på henne/ honom. Det måste ju förstöra självkänslan för det barnet för all framtid. Och även om man inte uttrycker de i ord så kan man känna och se på människor vad de tycker. Barn är ju väldigt bra på att känna av, även sådant vi inte vill visa.

Jag hatar känslan man kan få när man känner att folk inte tror på en. Hur ska man klara av att klara saker och lära sig om man inte får chansen? Utan stöttning och uppmuntran från människor runt omkring en är det svårt att klara grejer. Och man borde få en chans att lära sig saker utan en massa press att man inte kommer klara det!

Något lulligt inlägg men jag hoppas budskapet kom fram.
xoxo Emmiis

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar