Google

onsdag 18 april 2012

Snart är det mat!

Tjenis penis bloggen! Här sitter jag i köket och diggar lite skön musik. Marcus står och lagar lite mat och vi har precis kommit hem. Vi vart en snabbis till Frölunda Torg och kikade lite och sedan vart det raka vägen hem igen haha. Vi båda är as hungriga nu så vi försöker hålla oss glada och lugna hela tiden haha, vilket kan vara väldigt svårt ibland har vi upptäckt!

Efter vi har ätit om en stund så ska pappa och Erika komma hit en stund. Vi ska få pappas sodastream och så kanske vi ska fika lite. Får väl se vad som bjuds här haha. Det var typ en vecka sedan vi träffade pappa nu så det ska bli braaigt att ses igen. Tiden går allt för fort och oftast orkar/hinner jag inte efter jobbet så det är bra att passa på nu när vi kan!

Nu när jag skrev min rubrik kom jag och tänka på hur det var när man var liten. När man var och lekte med kompisar och var precis utanför brukade ju mamma alltid ropa och säga att det var mat. Speciellt när det var som roligast skulle hon alltid ropa. Men vissa av mina kompisar hade vissa signaler de lyssnade på, typ en busvissling eller en vissling med visselpipa. Så coolt tycker jag hur olika man blev "hemkallad". Och hur olika viktigt det är med matrutinen. Vi skulle alltid äta tillsammans hela familjen (nu menar jag under högstadiet/gymansiet), vilket jag tycker är gör mysigt.
Hur gjorde ni när ni var mindre? Och hur gör ni nu?

Nu ska jag steka lite ägg och sedan ska vi äta. Skriver nog lite senare.
xoxo Emmiis

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar