Google

måndag 9 april 2012

En liten chock

Fick mig en chock precis.
Vi söker ju lägenheter i Karlstad för att kunna flytta dit nu i sommar. Hittills har vi inte fått några svar och det känns lite läskigt att inte få några svar när tiden börjar rinna iväg. Men jag försöker att lugna ner mig lite. Iallafall så gick jag för skojs skull in på blocket för att kolla ifall man kunde hitta något där. Marcus och jag har nämligen pratat om att köpa en lägenhet där lite senare för att kunna renovera och pilla lite själva. Så letar jag runt lite och börjar hitta ganska fina lägenheter för inte så mycket pengar. Så stöter jag på en lägenhet för 55 000:-, en tvåa som nästan är helt nyrenoverad. Ligger en bit från skolan men hallå? Få en egen lägenhet för 55 000:- det hade ju varit hur sjukt som helst. Även om det kanske är lite väl billigt för att vara sant hittade jag flera andra lägenheter för inte alls mycket mer. Helt sjukt egentligen att vi söker hyresrätter när vi lika gärna kan köpa en lägenhet.

Tycker ni inte att detta också är lite vuxenpoäng? Sitter och skriver om att köpa en lägenhet... Läskig tanke men samtidigt så är det mycket lockande.
Hoppas att vi kan fixa detta till sommaren. Håller tummarna för att vi ska kunna spara pengar till det. Även om det inte blir så mycket är det kanske en bit på vägen iallafall.

Nu ska jag kika lite på tv och försöka lugna ner min mage lite. Den är lite orolig nu känner jag haha. Hörs senare!
xoxo Emmiis

Spara spara !

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar