Google

måndag 18 februari 2013

Vardagen åter

Måndag här igen. Puuh helgerna går så otroligt fort alltså. Det känns som det typ var igår som det äntligen var fredag och jag såg fram emot tre dagars ledigt. Men nu har dagarna redan gått och nu är det dags för vardag igen. Rätt skönt det också såklart.

Befinner mig just nu på biblioteket och har tänkt plugga gärnet. Men varför sitter jag här då undrar ni? Jo för jag ska skriva ut lite papper och då passade jag på att blogga på en dator. Slänger säkert upp ett inlägg sedan också, när jag sitter i min favorithörna och myser haha. Om den nu inte är upptagen morr....

Hörde en sådan rolig konversation här alldeles nyss. Två tjejer stod och pratade med en bibliotekarie och skulle låna en bok. Medan hon satt och pillade med datorn så pillade ena tjejen med sin mobil så säger hon till sin kompis:
- Vet du vad han skrev igår?!
Kompis - Nej vadå?
- "Vill du fortfarande vara min slampa?!" (med betoning på slampa...)
Kompis helt chockad.
- Va?!
- Då svarade inte jag sååklaart? Och då skrev han "nä men då tar jag bort dig föralltid då. Bort ur mitt liv!". Liksom hur kan han göra så?
- Ja. Jag vet inte...
- Inte F A N vill jag fortsätta prata med honom när han säger SLAMPA iallafall?!

Haha jag fick verkligen hålla mig för skratt här där jag sitter på åskådarplats! Bibliotikarien höjde lite på ögonbrynen och stirrade intensivt ner på skärmen. Hade jag varit hon hade jag nog inte kunnat hålla mig för skratt. Det roliga är ju att man känner igen sig så väl från när jag själv var i den åldern. Haha! Hoppas iallafall att hon lärde sig att stå på sig och inte ta någon skit! ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar