Google

tisdag 19 februari 2013

Pluggstuga för hela slanten

Duktiga Emma! Inte ofta jag påbörjar ett inlägg med att berömma mig själv, men det finns alltid undantag som ni ser. Precis som regler är till för att brytas. Jag berömmer iallafall mig själv eftersom jag har suttit och pluggat sedan imorse. Nu är första gången jag tar paus (förutom kiss- och vattenpaus). Jag har suttit här hemma och lyssnat till min favoritmusik och bara fokuserat. Har gått så himla bra. Jag är (tydligen?)en av de människorna som jobbar bäst under press, har en enooorm tenta på torsdag och NU har min glöd infunnit sig. Jippi! Det hade varit skönt om den hade hittat hit lite tidigare men (förhoppningsvis) lär man jag mig av mina misstag- igen.

Nu är det iallafall dags för lite paus för mig som sagt. Har tänkt ta en kortis så jag hinner hämta mer vatten, käka ett äpple och kika lite bloggar. Jag vill inte tappa ångan som jag har just nu så då är det bäst med kortisar. Skönt att jag är ensam hemma dessutom för jag sitter i full pyjamas mundering och håret på ända. Lyssnar på min sorts musik och har spridit ut mina saker överallt känns det som. Jag är så glad för vårt stora bord! 


Ska passa på att ringa lite samtal och så nu. Öppna balkongen och ta lite luft är också skönt. Det blåser så skönt eftersom vi bor så nära vattnet så det räcker med att ha öppet en liten stund så är hela lägenheten iskall en bra stund sen! Brukar hata det på vintern men nu är det bara skönt med friskluft utifrån. 

Börjar bli hungrig nu också så sitter och fundera på vad vi ska äta för middag idag? Är sugen på något helt nytt som vi aldrig har ätit men det är nog bara för att det ska ta så lång tid som möjligt så jag slipper plugga. Men icke lilla hjärna! Idag blir det något så enkelt som det bara kan bli. Fiskbullar kanske? <3


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar