Google

onsdag 20 februari 2013

Dagens dag

Vaknade med ont i halsen och jordens huvudvärk så förmodligen är det en förkylning som är på väg. Hoppas bara att den håller sig i chack till imorgon för då är den här förbannade jävla tentan över så då kan jag bli sjuk. Då har jag ett X antal dagar på mig att bli frisk innan nästa delkurs börjar.

Ska strax göra lite lunch tänkte jag och sedan fortsätta med pluggstugan. Ska trycka i mig lite alvedon också så kanske jag kan trycka under huvudvärken en stund iallafall. Tänkte jag skulle steka mig en omelett till lunch idag, snabbt, lätt och bra!

Utanför mitt fönster är det tre eller fyra karlar som håller på att såga ner grenar från vårt träd. Lite tråkigt tycker jag eftersom när det blir vår och alla löven kommer blir det otroligt vackert. Så jag funderar på att bjuda in karlarna på lite saft och droga dem med sömnmedel! Så kan de få flytta ner i vårt källarförråd tills de själva kan se hur fint det blir med löven. Men nääe de får nog fortsätta, vet inte hur jag ska kunna släpa ner dem till förrådet sen... 
Ett annat alternativ skulle jag vara om jag samlade ihop grenarna de sågar ner, limmar på lite fina löv och spikar tillbaka grenarna på trädet i vår? Då syns det ju inte! Hmm får nog faktiskt fundera lite på det här, svårlöst fall.

Magen ropar att det är dags för lunch så vi hörs lite senare. Tips mottages dessutom tacksamt om mitt problem angående karlarna under min balkong. 

Update; Det var tydligen två karlar + en kvinna! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar