Google

onsdag 13 februari 2013

Skrivkramp

Går in här på bloggen då och då och försöker tvinga mig själv att skriva. När det är så mycket tankar som snurrar uppe i skallen är det skönt att iallafall få ner några på "papper", men när det inte går? Vad gör man då? Struntar man i att skriva då eller väntar man tills det går? Jag drabbas ofta av skrivkramp när jag som mest skulle vilja skriva av mig och bara ordbajsa till jag fyllt ett helt inlägg. Vet ingen medicin som hjälper mot skrivkramp och för mycket tankar, det enda som funkar är att bara skriva tror jag. Så med risk för att detta inlägg bara blir just en massa ordbajs så skriver jag iallafall.

Håller på med en uppgift i skolan och jag har kommit halvvägs nu. Det är skönt när man väl har kommit igång men när man har klarat ett moment så kommer man till nästa. Då kan jag riktigt känna hur mitt hjärnkontor klappar i händerna och säger "NU GÅR VI PÅ RAST". Så typiskt hjärnan att gå på rast nu? Mitt i mitt flooow.
Jag försöker iallafall jaga efter med hjälp av lite inspirerande musik så som, Ken ring, Jeff Buckley, Sean Banan och andra godingar.

Så här känns min hjärna nu!
(Adam leker på Molekylverkstan)


Funderar på att gå och göra lite lunch strax också. Så kanske hjärnan blir lockad att komma tillbaka...? För att få smaka menar jag. På tal om ingenting så har jag fastnat för en ny serie; L- Word. Den där lesbiska serien ni vet? Massa naket och skitsnack egentligen. Men jag är helt fast såklart. Det är såna där serien som jag fastnar i. Har sett klart SISTA avsnittet av Weeds nu också, fan 8 säsonger redan?! Snacka om att jag inte har något liv...  (<-----)But I gotta love it!

Nu ska jag lyssna på Copacabana och plugga lite till innan lunch. Älska bananen!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar