Google

måndag 23 januari 2012

Vad tusan gör vi här?

Nu ska vi gå och laga lite mat. Det blir nog köttfärssås och spaghetti idag. Känns nyttigt och gott! Är gööör sugen på något riktigt gott som jag inte ätit på länge. Vi tog fram köttfärsen förut idag så den har nog tinat färdigt nu. Det ska bli riktigt gott med mat nu. Har inte ätit någonting sedan frukosten så jag är vrål hungrig.

Jag började titta på mina gamla bloggar förut och läste vad jag hade skrivit där. Det var under den perioden Marcus och jag pratade om att flytta till Karlstad. Eller någonstans. Nu har vi fastnat i en diskussion igen- vad tusan gör vi här? Varför flyttade vi inte? Ingen av oss har egentligen någonting som håller oss kvar här i Göteborg. Jag började prata om mitt jobb men Marcus sa: "är det värt att leva här, SÅ HÄR bara pågrund av ett jobb?" Han har ju så rätt. Varför ska jag bo kvar här när jag egentligen inte ens vill jobba på förskola. Jag trivs gör bra på jobbet och jag älskar verkligen att gå dit men jag vet inte om jag vill jobba här resten av livet.

Att det ska vara så förbannat svårt att veta vad man ska göra? Men jag är bara 19 år. Marcus är bara 20. Vi vet att vi vill leva resten av våra liv tillsammans. Så varför inte chansa och leva det ordentligt? Istället för att se tillbaka om 10 år och undra varför vi inte flyttade medan vi hade chansen?

Marcus älskar mig. Jag älskar honom.
Det är mitt mantra.

XoXo Emmiis

Sööööt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar