Google

måndag 23 januari 2012

Jag saknar dig mindre och mindre

Det är sällan nu för tiden jag blir helt fast i låtar. Förr kunde jag sitta flera timmar och bara lyssna på samma låt om och om igen. Att jag aldrig gör det nu för tiden beror på att jag faktiskt aldrig har tid att bara sitta och lyssna på musik och för att Marcus skulle döööö om jag lyssnade på samma låt i flera timmar. Haha jag antar att det är det som kallas att bli vuxen. Att anpassa sig efter varandra och sluta sitta helt stilla och slösa bort tid på musik.

Men nu har jag hittat en till sådan där låt. Den är ju inte direkt ny men jag är helt kär. Låten, texten, rösten och allting bara får mig att stanna upp och lyssna. Jag vill bara analysera och skriva ner hela låten för att förstå vad hon menar med vad hon sjunger. Helt galet. Att det fortfarande finns artister som kan sjunga låtar som får en att stanna och LYSSNA. Att hon är helt sjuukt snygg också gör ju inte saken mindre fascinerande.

Texten får mig att bara sitta och tänka. Vad mycket människor det finns som måste känna som hennes text? Jag känner iigen mig i texten och jag misstänker att det inte bara är jag. Alla känner väl inte igen sig i allting hon skriver, men vissa stycken stämmer nog in på de flesta. Alla har nog känt sig utanför och bortkomna någon gång tillexempel.

Hade jag haft den styrkan hon har i sina texter, att kunna skriva som hon. Då hade jag inte bott i Sverige. Jag hade rest och jag hade levt!

Go Melissa Horn!
XoXo Emmiis




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar