Google

fredag 18 maj 2012

Hej hopp

Sitter på min rast vid datorn i personalrummet nu. Lyxigt att skriva på datorn istället för att krångla med mobilen. Går så mycket fortare att skriva när man gör det på datorn. Tänkte jag skulle skrivit ut lite saker men det löste sig på annat sätt så nu tänkte jag bara skriva lite kort och sedan gå och ta min rast.
Eftersom det är både fredag och klämdag idag är det inte alls många barn på förskolan. Det är bara 5 barn på min avdelning, och för tillfället är vi fem vuxna så idag går det inte att klaga på stress när jag kommer hem! Så skönt med en lugn fredag, den verkar dessutom gå fort. Vi har redan ätit lunch och varit ute och lekt hela förmiddagen. Nu sover barnen och jag ska fika lite tänkte jag.

När jag slutar jobbet ska jag möta Marcus i stan så ska vi dra upp till Kode. Vi ska hämta mammas bil och åka upp till Malmön. Adam och Arvid är däruppe så det ska bli mysigt att hälsa på mormor och morfar en sväng. Vi har inte varit där på gör länge så blir jätteroligt att träffa de igen! Hoppas bara vi inte är där allt för sent, eftersom jag slutar fyra och ska först ta tåget till mamma. Där ska vi hämta bilen och sedan åka uppåt, på vägen tänkte vi handla också men får se hur det blir. Kanske kan göra det imorgon istället.

Så lyxigt allting blir när man har bil alltså? Så lätt att bara åka och hitta på saker. Får verkligen lusten tillbaka att skaffa mitt förbannade körkort. Men tänker att jag kanske ska vänta till jag kommer till Karlstad. Mindre stad och mer tid dessutom.

Nu ska jag faktiskt gå och fika. Hoppas ni har en lika underbar fredag som jag kommer ha!
xoxo Emmiis


Jag längtar efter Adamson!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar