Google

onsdag 6 mars 2013

Morgan Alling - IDOL

Hoppsan hejsan på er. Kom precis hem efter en mycket givande och intressant kväll tillsammans med Morgan Alling. Det var ett "projekt" eller vad man ska säga som anordnades här i Karlstad och Morgan var alltså en av "aktiviteterna" som man kunde göra. Det var Marcus som hade hittat det i en tidning för ett tag sedan och jag snabbt som tusan in på hemsidan och bokade platser till oss. Efter att läst boken i skolan är Morgan en av mina största förebilder! Första gången jag riktigt fattade vad han gått igenom var när han medverkade i programmet som gick på tv Livet blir bättre. Tyckte det var så intressant att se honom eftersom det var i Göteborg så jag kände igen överallt där han var. Dessutom har jag alltid tyckt att han verkar vara så himla ärlig och genuin som person.



Det var ett nästan fullproppat "rum" som förväntasfullt väntade på att Morgan skulle göra entré. När han väl kom så blev det en spontan applåd och man kände att hans energi utstrålade ärlighet, lycka och förväntan. Det var så himla häftigt att se hur han kunde förändra publiken genom att bara prata, bara vara honom. Han fick oss att skratta, oooha och åååha...

Mina känslor efter denna föreläsning är att Morgan är en VÄLDIGT stark person. Han var riktigt duktig på att prata och få oss att förstå vad han menade och vad han kände. Hans sätt att prata om sin fru och sina barn träffade rakt i mitt hjärta. Att det finns sådan kärlek! Att fler än JAG kan känna sådan kärlek. 

Trots att jag redan läst boken var den ett måste till bokhyllan!

Marcus fixade autograf till mig <3


Morgan Alling, du är min idol! Om jag kunde skulle jag gå på dina föreläsningar året om. Är så glad att jag fått chansen att höra dina tankar och dina funderingar. 
/ "Tjejen som gick på toaletten!"


1 kommentar: