Google

torsdag 7 mars 2013

Förkylda små städnissar

Tjohejsan på er. Jag hoppas att ni lever där borta bakom skärmarna? Ni är redigt duktiga på att klicka er in här men inte lika duktiga på att kommentera, ajabaja! 

Jag mår iallafall HUR BRA SOM HELST idag. Förutom en fet förkylning som har drabbat både mig och min bättre hälft. Han har varit halvkass hela veckan men verkar vara på bättringsvägen redan, hoppas det! Jag har bara haft ont i halsen och huvudet igår kväll och idag så jag hoppas att det håller sig i schack över helgen iallafall. Hade varit skönt faktiskt.

Ikväll har vi, ja efter lite smisk på rumpan förstås, fått städat mesta delen av lägenheten. Sådana här dagar är jag så glad att vi bara har en tvåa. Det är också såna här dagar man inser hur mycket man skulle vilja ha här för att vårt hem ska vara komplett. Men det är bara roligt, för nu när jag har börjat intressera mig lite för inredning har jag märkt vilken djungel det är! Finns hur mycket inspiration, hjälp, tips och saker man kan titta på. Marcus bara himlar med ögonen när jag visar något nytt inspirerande jag vill ha hit. "En sak i taget" är idag det värsta jag kan höra. Kan det inte vara IGÅR vi tog den där förra "saken i taget då". 

Haha nu ska jag slita mig från datorn för en (läs liten) promenad. Behöver få lite luft efter allt damm som gömde sig under alla möbler. Konstigt att det hinner samlas så mycket på bara några dagar *hosthost*. Efter promenaden kommer jag säkert vara sveeentrött för min kropp verkar envisas med att vara sjuk. ICKE ropar vi så HEJÅHÅ UT SKA VI GÅ. 
Nu måste jag skynda mig innan jag ångrar mig helt här.

Här får ni en bild på vårt välstädade (nystädade) vardagsrum. Visst är det fint?

Fasen också, bortse från den där fula påsen som ligger borta i hörnet! Jag orkar nämligen inte ta en ny bild. Men ni kan ju tänka er på ett ungefär hur det ser ut här nu?! Tänk er med en stoooor och fräsch soffa också, och några andra stolar till bordet. 
Ja ni ser, nu ska jag gå ut. Tjingeling!


PS. Vi har städat som små gnuer här idag eftersom det är IMORGON mamma och Adam kommer. ÄNTLIGEN. Tjoho!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar