Google

söndag 7 april 2013

Godmiddag världen

Som rubriken skvallrar om har vi precis vaknat här hemma. Eller vi har varit vakna sedan kl 11 men det är alltid så himla skönt att ligga och dra sig i sängen lite innan man går upp. Speciellt på söndagar när man vet att det är sista dagen innan alla måsten börjar igen. Men nu har vi iallafall tagit oss upp ur sängen och ska dra fram lite frukost/lunch. Det blir nog bara något enkelt som lite flingor och yoghurt men det är gott det med.

Frukost är nog faktiskt mitt favoritmål på dagen, älskar att vakna på morgonen och vara hungrig. Speciellt frukosten när vi är hemma i Stora Höga på helgerna. Då vaknar man av att Adam kommer och slänger sig på sängen och sedan är det ner och käka frukost. Inget vakna till där inte! ;) Men när man kommer ner möts man av hela familjen (-minus Jakob! Haha) och det är framdukat kokta ägg, bröd i flera olika sorter, ost, skinka, tomat/gurka/paprika, det luktar kaffe (som jag förövrigt inte gillar) och säkert minst två olika yoghurt sorter. Det är nog därför jag alltid har älskat frukost, mer än middag, för då sitter oftast alla samlade. Ingen är stressad att springa iväg till kompisar eller andra saker utan vi sitter bara och pratar och myser. Vid middagen är vi nästan alltid samlade allihopa igen men då har man oftast bråttom iväg någonstans, på morgonen är det alldeles för tidigt för att stressa haha! Det skulle möjligtvis vara Peter då som tror att dagen kommer springa iväg om man inte tillräckligt snabb! Haha nej jag saknar verkligen frukostarna hemma. När jag bodde hemma längtade jag inte riktigt lika mycket till lördag morgon. Men NU, IDAG och alla andra lördagar när jag får vakna utan Adam som hoppar på mig, utan kaffelukt i näsan och utan hela familjen samlad runt bordet DÅ längtar jag hem. 




(Första bilden på våran lägenhet)

Så här ekande tomt känns det som att det är här på lördagsmorgnarna!

Nu ska jag dra fram våran ynka lilla frukost med lite bröd och yoghurt. Sedan ska vi iväg och shoppa lite. Har fått för mig att jag ska måla om lite saker här hemma så vi får väl se hur det slutar, kanske blir det så att allt förutom det jag hade tänkt mig kommer vara i färg?!

/inspirerad

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar