Google

fredag 5 april 2013

Fotokurs

Marcus och jag har ju en systemkamera som vi köpte förra året. Jag tycker att det är super kul att fota och försöker göra det så ofta jag kan. Men jag tröttnade lite ett tag eftersom jag bara fotade med full automatik på. Har inte lärt mig att göra det med alla funktioner så oftast blir det bara likadana bilder oavsett hur jag gör. Så igår slog jag slag i saken och sökte helt enkelt på google om hur jag ska lära mig. Av en slump klickade jag mig in på en hemsida där det fanns videor om hur man ska göra för att få till de bästa bilderna. Det var en kille som pratar och visar på sin egen kamera, visade skillnader och olika bilder.

Allt detta var helt gratis och NU efter ett ÅR kan jag helt plötsligt ta helt otroligt fina bilder. Jag tog en massa olika kort igår, olika vinklar, olika ljus och olika inställningar. Det blev bra mycket bättre än vad jag någonsin har kunnat lyckas med innan. Så nu har jag hittat tillbaka till mitt intresse igen! Jag tycker att alla ni som har en kamera hemma som ni inte lärt er ska kika in på den här hemsidan.

Det fanns olika tips och program man kan använda sig när man redigerar bilder också, vilket kan vara användbart om man exempelvis bloggar eller så. Klicka HÄR för att komma till länken.

Den här kameran har vi. Canon 550D

2 kommentarer:

  1. Kameraväskans kurser är kanon. Lugn och bra berättarröst.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja verkligen jättebra! :) Men du verkar ju också ha en bra sida :) Ska kika lite där! :)

      Radera