Google

söndag 7 april 2013

Färg kaoset

Herregud säger jag bara. Herregud.
Ibland undrar jag varför jag ens föddes med en hjärna? Den används ju tydligen inte.
Förut när vi skulle börja våran städning (söndag!) så började jag i köket, ställde in, diskade och dammsög. Skulle kasta blomman som stått på köksbordet, sköljde ur krukan och skulle ställa upp den i hyllan. Men dum som jag är...
...så kastar jag upp krukhelvetet på hyllan till följd av att den envist rullar tillbaka mot mig och GIVETVIS rakt ner på mitt nyinköpta-nydiskade vinglas. Innan jag ens hann blinka så var hela golvet, för ANDRA gången på TVÅ jävla dagar fullt med glas splitter. FYFAN säger jag bara.

Andra saken som hände var att vi hade städat klart, vi hade ätit och jag var ivrig att sätta igång med målandet. Sååå...
...jag tar målarburkshelvetet och penslarna och ska sätta mig på golvet. DOCK lite FÖÖÖÖR ivrigt för jag snubblar till TAPPAR målarburkshelvetet som GIVETVIS landar med fel håll neråt. SKJUT MIG. Färg på hela jävla golvet, typ 10 CENTIMETER ifrån där jag hade lagt papper. Jävla skit dag. 

Nu har vi iallafall fått målat den där jävla pallen som för övrigt blev sjukt fin! Vi ska lägga ett lager till imorgon när det har torkat ordentligt men som det ser ut nu blev det gör bra. Precis det resultatet jag var ute efter så nu är jag lite sugen på att måla om ALLT här hemma. Bli inte förvånade om ni får se mig i full färd med att måla bilhelvetet vit också! ;)

Alldeles strax ska vi ge oss ut på en promenad i det fina vädret innan jag måste sätta mig och plugga. Det har varit sol hela helgen och + grader så nu hoppas jag verkligen att det fortsätter så här. Såg nyss en bild på facebook när någon lagt upp en bild på snö... I Stockholm dessutom, inte alls långt härifrån. Hoppas det stannar där och INTE kommer ner hit!

Så här fint blev köket med den nya mattan!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar